تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ بازدید: 117 شاخه:

اگر خانه ندارید در طرح اقدام ملی مسکن فوری ثبت نام کنید

اگر خانه ندارید در طرح اقدام ملی مسکن فوری ثبت نام کنید

محمدعلی طالبی استاندار یزد در صفحه اینستاگرام خود به نقل از سخنگوی دولت منتشر کرد

10 استان برای اقدام ملی مسکن انتخاب  شده اند که عبارتند از : زنجان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان

روند ثبت نام از متقاضیان از 15 آبان ماه آغاز میشود.

🔹 پس از شش روز  در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد می توانند ثبت نام کنند. 


🔹متقاضیان باید به سایت ((  www.tem.mrud.ir )) مراجعه کنند. 


🔹خانه اولی بودن ، متاهل بودن و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از شرایط لازم ثبت نام در طرح ملی مسکن است

الف- شرایط متقاضیان:

۱- متقاضی و افراد تحت تکفل از تاریخ ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ فاقد مسکن ملکی بوده و نباید قبلاً از امکانات دولتی و نهادهای عمومی، زمین و تسهیلات وام مسکن و مسکن دریافت کرده باشند. به عبارتی در استعلام از سامانه مربوطه، فرم «ج» سبز باشد. (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

۲- متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار.

۳- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

۴-‌دارای سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا.

۵- نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)

۶-توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (به غیر از تسهیلات بانک)

۷-امکان سپرده‌گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی در تأمین هزینه های ساخت مسکن (250 میلیون ریال از این مبلغ همراه قسط اول وام بانک پس از اجرای فنداسیون و 50 میلیون ریال دیگر همراه قسط دوم وام بانک در مرحله اجرای اسکلت بازگشت داده می‌شود)

۸- توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را به میزان حداقل 15 میلیون ریال

ب- امکانات طرح

۱- تسهیلات وام بانکی به مبلغ 750 میلیون ریال با نرخ 18% با دوره مشارکت مدنی (ساخت) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت 10 سال پرداخت می گردد.

۲- تأمین زمین در شهرهایی که امکان آن فراهم شده باشد، با مقررات و ضوابط سازمان ملی زمین و مسکن عرضه می گردد.

توجه: به دلیل محدودیت تأمین زمین دولتی، متقاضیانی که امکان تأمین زمین با کاربری مسکونی (سند به نام متقاضی) و قابلیت دریافت جواز ساخت از شهرداری و ترهین نزد بانک برای دریافت تسهیلات بانکی را داشته باشند در اولویت پرداخت تسهیلات وام بانکی قرار خواهند گرفت.

۳- در شهرهایی که تعداد متقاضیان واجد شرایط از سهمیه منظور شده بیشتر باشد، اولویت بندی از طریق قرعه‌کشی رایانه‌ای انجام می شود.

ج - پایش و اطلاع‌رسانی

۱- متقاضی با ثبت نام نهایی و دریافت کد رهگیری می‌تواند وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق سامانه آباد پیگیری نماید.

۲- وضعیت متقاضی در هر مرحله از فرآیند ثبت نام از طریق سامانه پیام کوتاه (SMS) نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

۳- اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت و احوال کنترل می‌شود.

۴- بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.

۵- به متقاضیان از طریق پیام کوتاه جهت ورود به سامانه برای بارگذاری تصویر مدارک و اعلام زمان مراجعه به شعب بنیاد مسکن (جهت تطبیق و ارائه اصل مدارک) اطلاع‌رسانی می‌گردد.

۶- در شهرهایی که بیش از ظرفیت، ثبت نام صورت گرفته شده باشد متقاضیان از طریق سیستم رایانه‌ای قرعه کشی، تعیین اولویت خواهند شد.

د - مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه به شعب بنیاد مسکن:

۱- ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر(اجاره نامه معتبر، گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و....)

۲- ارائه اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل

۳- ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر

۴- ارائه گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت

۵- ارائه اصل سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین

منبع: روابط عمومی شرکت کاشی امین میبد
خبرنامه
با عضویت در سرویس خبرنامه، از آخرین رویداد های این شرکت مطلع شوید.
برای عضویت در سرویس خبرنامه ایمیل و نام خود را وارد نمایید.
کد امنیتی کد امنیتی جدید